Logo Pädagogische Hochschule Ludwigsburg
Logo
DE  |  EN
 

 

Persönliche Daten

 

Telefon:

 

 

 

07141 / 140 - 685

Fax (Institut): 

07141 / 140 - 435

E-Mail:

 martignon(at)ph-ludwigsburg.de

Raum:

Gebäude 4, Raum 4.309

 

 

 

Sprechstunde in der vorlesungsfreien Zeit

16.8., 23.8. , 31.8. und 4.10  zwischen 11.45Uhr und 12.30Uhr

jeweils im Raum 4.309

In dringenden Fällen auch nach Vereinbarung per e-mail

 

Kompaktveranstaltung zu "Mathematisch Strukturieren" und "Mathematik lehren und lernen: Zahlen und Operationen II": am 4.10.18 ab 10.00 Uhr,  mit einer Unterbrechung zwischen 11.45 und 12.30Uhr.

 

 

 

Monographien

P.M.Todd, Gigerenzer, G. and the ABC Research Group (im Druck) Ecological rationality: Intelligence in the world. New York: Oxford University Press

Martignon, Laura & Sander, Winfried (im Druck) Die mathematischen Instrumente der Nachhaltigkeitsdiskussion in Schulen: eine Bestandsaufnahme. Graue Reihe der Europäischen Akademie Ahrweiler: Ahrweiler

G. De Haan, G. Kamp,A. Lerch, L. Martignon, G. Müller-Christ,H. Nutzinger(2008) Nachhaltigkeit und Gerechtigkeit: Grundlagen und schulpraktische Konsequenzen. Heidelberg, New York: Springer Verlag

G. Gigerenzer, P.M. Todd and the ABC Research Group (1999) Simple Heuristics that Make Us Smart. New York: Oxford University Press.

L. Martignon (1987) Matrizes positivas. Rio de Janeiro: IMPA-Press

 

2016



Wasner, M., Nuerk, H.-C. , Martignon, L., Roesch, R.& Moeller, K. (2016). Finger gnosis predicts a unique but small part of variance in initial arithmetic performance. Journal of Experimental Child Psychology, 146, 1-16. dx.doi.org/10.1016/j.jecp.2016.01.006.

Knauber, H., Martignon, L., Schray, H., Nelson, J. & Meder, B. (2016) Informationssuche und Kodierung: Heuristiken von Viertklässlern. In G. Greefrath, F. Käpnick & M. Stein (Hrsg.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2013. Münster: WTM

 Martignon, L. (2016) Empowering Citizens against the Typical Misuse of Data Concerning Risks, Proceedings IASE Roundtable Conference on Promoting Understanding of Statistics about Society. Berlin, 20
   

2015

Nuerk, H.-C. , Engel, J. & Martignon, L. (2015). Statistical Literacy: Eine Basiskompetenz in der Informationsgesellschaft. Lernen und Lernstörungen, 4, 85-90. dx.doi.org/10.1024/2235-0977/a000097.
     
 Engel, J. & Martignon, L. (2015), Dynamisch-interaktive Visualisierung  elementarer Konzepte zu Daten und Wahrscheinlichkeiten, Lernen und Lernstörungen, 4(2), 139-145.

Kuntze, S., Vargas, F., Martignon, L. & Engel, J. (2015). Competencies in understanding statistical information in primary and secondary school levels: An inter-cultural empirical study with German and Colombian students. Avances de Investigación en Educación Matemática (AIEM), (7), 5-25

Varga, A., Stenning, K., & Martignon, L. (2015) There is no one Logic to Model Human Reasoning: the Case from Interpretation. Bridging@CADE 2015: 32-46

Martignon, L. & Kuntze, S. (2015) Good models and good representations are a support for learners’ risk assessment. The Mathematics Enthusiast, 12; 157-167

 Martignon, L. (2015) Algorithm. Encyclopedia of the social and behavioral sciences, Publisher: Elsevier, Editors: James D Wright

Martignon, L. (2015) Information Theory. Encyclopedia of the social and behavioral sciences, Publisher: Elsevier, Editors: James D Wright DOI: 10.1016/B0-08-043076-7/00608-2
   

T Prosen, L Martignon, TH Seligman (2015) Observables and density matrices embedded in dual Hilbert spaces, Physica Scripta, Vol 90, 7 , pp 31-39

     
  

   

2014


Laskey, K. & Martignon, L. (2014) Comparing fast and frugal trees and Bayesian networks for risk assessment. Invited and refereed paper. Proceedings of the 9th International Conference in Teaching Statistics ICOTS-9, Flagstaff, USA.
   

Martignon, L. & Erickson, T. (2014) Proto-Bayesian reasoning of children in fourth class Invited and refereed paper. Proceedings of the 9th International Conference in Teaching Statistics ICOTS-9, Flagstaff, USA

 Monti M., Pelligra V., Martignon L., and Berg N. (2014), Retail investors and financial advisors: New evidence on trust and advice taking heuristics, Journal of Business Research 67(8), 1749-1757.

 Martignon, L. (2014) Fostering Children's Probabilistic Reasoning and First Elements of Risk Evaluation. In E. J. Chernoff & B. Sriraman (Eds.), Probabilistic thinking: Presenting plural perspectives (Advances in Mathematics Education) (pp. 148-161). Dordrecht: Springer.
    



2009-2010

    Martignon, L. & Monti, M. (2010) Conditions for risk assessment as a topic for probabilistic education. Invited paper. Proceedings of the 8th International Conference in Teaching Statitics ICOTS-8, Ljubljan

Monti, M., Martignon, L., Gigerenzer, G. (2010) Investment Decisions: Fast and Frugal Heuristics at work, Mind and Society, Springer, Berlin.

Monti, M., Martignon, L., Gigerenzer, G. (2010) Le scelte di investimento: strategie semplici e frugali per decisioni complesse (Investment Decisions: Fast and Frugal Heuristics for Complex Decisions), Sistemi Intelligenti (Smart Systems), Edizioni il Mulino, Bologna.

Martignon, L.(2010) Teaching probability: the situation in Germany. (2010) In: C. Batanero, G. Burrill, C. Reading, A. Rossman (Eds.): Teaching Statistics in School Mathematics- Challenges for Teaching andf Teacher Education: A joint ICMI/ IASE study. Springer: New York.

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002

2001

2000

1999

1998

1996

1995

1994

1993

1992

1991

1988

1987

1986

1985

1984

1980

1977

1975

INSTITUT FÜR MATHEMATIK UND INFORMATIK 
SUCHE
Institut für Mathematik und Informatik > Personen > Prof. Dr. Laura Martignon > Publikationen
Startseite   Download Zentrum  Sitemap  KontaktLogin

DruckansichtDruckansicht