Logo Pädagogische Hochschule Ludwigsburg

http://www.ph-ludwigsburg.de/9538.1.html

24-06-2019

Immersion

Burmeister, Petra / Daniel, Angelika: „How effective is late partial immersion? Some findings from a secondary school program in Germany”, in: Petra Burmeister, T. Piske und A. Rohde (Hrsg.): An integrated view of language development. Papers in honor or Henning Wode, Trier: WVT, 2002, S. 499-515.  (Spra 1bb int)

 

Björklund, Siv: “Development of the second language lexicon and teacher work in immersion”, in: Joaquim Arnau und Joseph M. Artigal (Hrsg.): Els programs d`immersio: Una perspectiva Europea  - Immersion programmes: A European perspective, Barcelona: Universitat de Barcelona, 1998, S. 115-126.  (Bib -)

 

Daniel, Angelika: Aspects of vocabulary acquisition in the Schleswig-Holstein immersion programme. 4th European conference on immersion programmes, Wales, 1998.  (Bib -)

 

Daniel, Angelika: Aspects of L2-lexical acquisition by German learners of English: Immersion vs. language-as-subject, Schweden, 1999.  (Bib -)

 

Elmiger, Daniel / Näf , Anton / Reynaud, Natascha / Steffen, Gabriela : Immersionsunterricht am Gymnasium - Eine Fallstudie zur zweisprachigen Maturität in der Schweiz, Bern: hep Verlag ag, 2010.  (Bib Spra 1fc Imm)

 

Inglin, Oswald: "Immersive Backwash. Hyperbole, Redundancy & Recycling. Oder: Immersionsunterricht und seine Auswirkungen auf den Regelunterricht", Babylonia 2, 2006, S. 47-50.  (Bib-)

 

Kubanek-German, Angelika: Immersion – Fremdsprachenlernen – Primarbereich, München: Goethe-Institut, 1996.  (Bib -)

 

Lyster, Roy: “Focus on form in immersion classrooms: How focused is it?”, in: Joaquim Arnau und Joseph M. Artigal (Hrsg.): Els programs d`immersio: Una perspectiva Europea  - Immersion programmes: A European perspective, Barcelona: Universitat de Barcelona, 1998, S. 141-150.  (Bib -)

 

Melenk, Hartmut et.al.: Amerikanische Kinder lernen Deutsch. Spracherwerb im Immersionsprogramm, Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2004.  (Spra 2fi Ame)

  

Piske, Thorsten / Burmeister, Petra: "Erfahrungen mit früher englischer Immersion an norddeutschen Grundschulen", in: Gerald Schlemminger (Hrsg.): Erforschung des bilingualen Lehrens und Lernens. Forschungsarbeiten und Erprobung von Unterrichtskonzepten und -materialien in der Grundschule, Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 2008, S. 15-28.  (Spra 1fc Erf ; 407.71 Erf)

 

Wode, Henning: "A European perspective on immersion teaching: A German scenario", in: Joaquim Arnau und Josep M. Artigal (Hrsg.): Els Programes dÌmmersio: Una Perspectiva Europra - Immersion Programs: A European Persepctive, Barcelona: Universidad de Barcelona, 1998, S. 43-65.  (Bib -)

 

Zydatiß, Wolfgang: Bilingualer Unterricht in der Grundschule. Entwurf eines Soracherwerbskonzepts für zweisprachige Immersionsprogramme, Ismaning: Max Hueber Verlag, 2000.  (Spra 1fc Zyd)

                       

© Pädagogische Hochschule Ludwigsburg